Litvínov se po devíti sezónách radoval z velice úspěšné sezóny. Zapsal se tento ročník i vám nesmazatelně do paměti?
Ano, byla to pro nás sportovně úspěšná sezóna, play off bylo jedním slovem nezapomenutelné. Tyto vzpomínky jsou pro nás motivující do další práce.
Předsezónní predikce vloni se často lišily – někteří experti odhadovali sílu Litvínova poměrně vysoko, jiní byli opačného názoru. Letos už veřejnost očekává od chemiků první polovinu tabulky. Jak to vidíte vy?
Vloni nás někteří považovali za černého koně, zatímco jiní byli skeptičtí ohledně našich šancí. Nicméně naše výkony na ledě ukázaly, že jsme schopni překvapit a dosáhnout mnohem větších výkonů, než se předpokládalo. Musím ještě jednou poděkovat všem lidem, kteří na tom měli podíl. Teď už je to historie, ze vzpomínek se žít nedá. Letos musíme jít do sezóny od prvního zápasu s pokorou, liga bude obrovsky vyrovnaná a kvalita týmů stoupá každý rok nahoru.
Naším cílem je navázat na loňskou sezónu, chceme pokračovat ve stabilních výkonech a dostat se opět do play off. Věříme, že k tomu máme odpovídající kádr, podařilo se nám přivést několik hráčů, kteří posílí různé herní aspekty. Adam Polášek a Filip Sandberg jsou zkušení hráči, naopak Matěj Pekař, Maxim Čajkovič, František Gajdoš a Jared McIsaac jsou mladí kluci s potenciálem, který jim budeme pomáhat rozvíjet. Další akvizicí byl Lukáš Vopelka, jehož angažování nám dodalo ještě větší šířku kádru, který jsme doplnili také o mladíky Berana a Kubíka. Máme tak k dispozici 3 brankáře, 9 obránců a 15 útočníků.
Jak důležité bylo pro klub udržení Ondřeje Kašeho?
Myslím si, že už se o tom napsalo úplně všechno. Ondra je pro nás klíčový, rozdílový hráč a udržet ho v týmu bylo jednou z našich hlavních priorit. Za nás za všechny jsem velmi rád, že to tak dopadlo. Má obrovský vliv nejen na hru, ale také v kabině. Dokáže na sebe nabalit ostatní hráče. Velké poděkování patří skupině ORLEN Unipetrol, bez které by to nebylo možné.
Stejně tak důležité bylo i udržení jádra týmu…
Ano, to určitě. I přes některé odchody si myslím, že se nám to povedlo – například Matúš Sukeľ bude kapitánem již třetí sezónu.
Jak je na tom klub po ekonomické stránce?
Ekonomická stabilita je základem úspěšného fungování klubu. I letos můžeme potvrdit, že je klub finančně zajištěný a stabilizovaný. Velké díky patří majiteli ORLEN Unipetrol a také klubovým partnerům. Transparentní komunikace s partnery je pro nás nesmírně důležitá, neboť jejich podpora a spokojenost mají klíčový vliv na dlouhodobé fungování a úspěch klubu.
Hokej v Litvínově se znovu těšil vzrůstajícímu zájmu fanoušků. To pro vás jistě muselo být příjemné zjištění, že?
Ano, rostoucí zájem fanoušků z celého regionu je pro nás velmi povzbuzující. Hokej v Litvínově znovu táhl – průměrná návštěvnost domácích zápasů vyšplhala v porovnání s minulou sezónu o přibližně 800 diváků, což je skvělé číslo. A venku jsme byli druhým nejatraktivnějším týmem (hned po Kladnu s legendárním Jaromírem Jágrem), což jen podtrhuje správnost naší filozofie – hrát atraktivní hokej, kterým se fanoušci budou bavit.
Snažili jsme se fanouškům odvděčit nejen na ledě, ale také je mimo něj. Uspořádali jsme již tradiční charitativní Vlasatý zápas, v rámci oslav 65 let v nejvyšší soutěži jsme ve speciálním utkání vzdali hold 48 klubovým legendám, které odehrály v litvínovském dresu deset a více sezón. Naši fanoušci vyhráli v soutěži Decibely extraligy a znovu jsme obnovili tradiční akci Zachytej si s Vervou.
Snažili jsme se o pozvednutí obsahu na našich sociálních sítích a také komfortu fanoušků při nákupu vstupenek. Ve Vervashopu obměňujeme sortiment a snažíme se i nadále růst. Že si naši příznivci aktivit váží, jsme si potvrdili také při dlouhé čtyřhodinové posezónní autogramiádě našeho A-týmu. Někteří fanoušci čekali ve frontě téměř tři hodiny, ale vyčkali až do konce. Tento víkend proběhla předsezonní autogramiáda hráčů a legend klubu, ve VIP prostorech jsme při společném posezení odhalili desku s portréty klubových legend. Moc si vážíme toho, že i přes nepřízeň počasí navštívilo autogramiádu přes 400 fanoušků.
Dalším ukazatelem může být nárůst prodaných permanentních vstupenek. Souhlasíte?
Prodej permanentních vstupenek pro tuto sezónu překonal loňská čísla, ale pořád platí, že nejlepší marketing jsou naše výkony. Jsme moc rádi, že fanoušci mají zájem, protože hokej se primárně hraje pro ně. Všechny bychom rádi pozvali na novou sezónu, která tento týden začíná.